A KRESZ szabályzatában le vannak írva a gépjárművezetők kötelezettségei, amelyekre azért van szükség, hogy a közutakon való közlekedés mindenki számára maximálisan biztonságos legyen. A TPMS szelep lehetővé teszi, hogy a kerekekben levő nyomást könnyedén meg lehessen vizsgálni.A „TPMS” rövidítés a következő angol szavak kezdőbetűiből ered: Tire Pressure Monitoring System, ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy abroncsnyomás ellenőrző rendszer.
Ma már az EU-s szabályok arra kötelezik az autógyártó cégeket, hogy minden kocsit ilyen berendezéssel lássanak el. A TPMS szelep két fajtája létezik, az egyik indirekt és a másik direkt módon működik. Az első típus az ABS, vagyis a blokkolásgátló értékeiből számítja ki a nyomást, ami közvetetten történik, ennek a rendszernek az a hátránya, hogy csak akkor képes mérni, amikor az autó mozgásban van, ugyanakkor ehhez nem szükséges szenzor.
A TPMS szelep azért jó, mert nem szükséges hozzá semmiféle érzékelő, de persze ezt minden téli és nyári gumicserénél konfigurálni kell.
A második mérőrendszer, amely közvetlenül méri az értékeket, az korszerűbbnek mondható, hiszen a TPMS szenzor minden abroncs nyomását külön-külön figyeli, így a kocsitulajdonos látni fogja, ha az értékek eltérnek a szabványostól.
Ez a modern berendezés a legújabb autók mindegyikében megtalálható. Maga a rendszer úgy működik, hogy a gumik szelepének végére egy TPMS szenzor van felszerelve, amelyben rádiós jeladó van. Ezeket a kis jeladókat be kell állítani, hogy kommunikálni tudjanak az autó fedélzeti számítógépével.
Talán sokakban tevődik fel a kérdés, hogy ezt a kis elektromos érzékelőt mi látja el árammal, a válasz ugyanakkor egyszerű, ezekben egy kis elem van, amelyekre minden gyártó vállal valamennyi garanciát. A TPMS szenzor azért jó, mert ennek használatával elkerülhető a túl kicsi vagy magas nyomás, ami a gumik túlzott kopásához vezethet. Ennek a modern rendszernek hatalmas előnye az, hogy a gépjárművezető folyamatosan tájékozódhat, hogy az abroncsokban levő nyomás mekkora.