Eliza

A turbó felújítás számos előnnyel jár

turbó felújítás

turbó felújítás

Fontos tisztában lenni azzal, hogy nem örök életű alkatrész, mivel sok extrém terhelésnek van kitéve, ezért a turbó felújítás idővel szükségessé válik. A belső égésű motorok egyik legfontosabb teljesítménynövelő kiegészítője, ami a kipufogógáz energiáját használja fel arra, hogy nagyobb mennyiségű levegőt juttasson az égéstérbe.

A turbó felújítás előbb-utóbb esedékessé válik, mivel percenként akár 150-200 ezer fordulattal pörög, miközben forró gázok és magas nyomás hat rá. A hosszú távú használat, a nem megfelelő olajminőség, az elmaradt karbantartás vagy mechanikai sérülések idővel hibákhoz vezethetnek. A leggyakoribb problémák közé tartozik a csapágykopás, a tengelylazulás, az olajszivárgás, a túlmelegedés vagy az idegen tárgyak bejutása.

A turbó felújítás előnye, hogy a jól működő alkatrész révén több oxigén kerül a motorba, így több üzemanyag égethető el, ami megnövekedett teljesítményt, jobb gyorsulást és gazdaságosabb üzemeltetést eredményezhet. Ha meghibásodik, akkor annak többféle jele is lehet. Ilyen például a romló motorerő, a füstölés, a sípoló hang, a túlzott olajfogyasztás vagy a hibakód megjelenése a motorvezérlőben. Ilyenkor a tulajdonos válaszút elé kerül, ami a turbó felújítás vagy az új alkatrész vásárlása.

Hogyan zajlik a turbó felújítás?

A karbantartás nem csupán tisztítás, hanem egy precíz mérnöki pontosságú folyamat, aminek során a hibás alkatrészeket cserélik, az egységet újraépítik és újra beállítják a megfelelő működéshez. A turbó felújítás minden esetben speciálisan képzett szakemberek keze által történik, akik rendkívüli precizitással dolgoznak. Először szétszerelik, majd minden komponenst megvizsgálnak mikroszkóppal és mérőműszerekkel.

Az esetleges sérülések, kopások alapján döntenek a továbbiakról. A turbóházat és minden újrahasznosítható alkatrészt ipari vegyszerekkel, ultrahangos vagy homokszórásos eljárással megtisztítanak. A turbó felújítás során leggyakrabban cserélt elemek a csapágyak, a tömítések, a tengelyek és a lapátkerék. A tengelyt és a forgó részt számítógépes, dinamikus kiegyensúlyozó gépekkel állítják be, hogy elkerülhetők legyenek a vibrációk, amik idő előtti meghibásodáshoz vezethetnek.

Ha végeztek az említett teendőkkel, akkor újra összeszerelik, majd nyomáspróbákkal, olajeresztési vizsgálatokkal és hasonló módszerekkel tesztelik, hogy tökéletesen működik-e. A turbó felújítás garanciás feltételek mellett történik, ami jellemzően 6-12 hónapot takar. Sokan vállalják az internetes megrendelést is, amikor egy futár viszi el a hibás alkatrészt, majd néhány nap múlva visszahozza renovált állapotban.

A turbó felújítás ideje kitolható

A meghibásodások gyakran visszavezethetők a nem megfelelő használatra vagy karbantartásra. Néhány alapvető szabály betartásával a turbó felújítás sokáig elkerülhető. A rossz minőségű vagy túl régen cserélt olaj súlyos károkat okozhat a csapágyakban. Az olaj túlmelegedése, szennyezettsége és sűrűsége ebben az esetben kulcskérdés. A motor hideg állapotban még nem biztosít megfelelő kenést.

A szóban forgó alkatrészt, vagyis a turbót ekkor nem szabad terhelni, ezért javasolt megvárni a bemelegedést. Hosszabb, nagyobb terhelés, például autópályás menet után nem ajánlott azonnal leállítani a motort. Az egy perces alapjárati járatás lehetővé teszi a lehűlését, ami azért előnyös, mert így nem történik olajkoszosodás. Az idő előtti turbó felújítás megelőzése érdekében gondot kell fordítani a szűrőkre.

Az eltömődött, koszos szűrők szennyeződéseket juttathatnak a belsejébe, ami idővel komoly mechanikai problémát okozhat. Amennyiben a turbó oldalára apró tárgy vagy piszok kerül, az lapátkerék sérüléshez vezethet. A rendszeres karbantartás, az olajcsere betartása, a szűrők ellenőrzése, illetve a hidegindítási szabályok figyelembevétele kulcsfontosságú ahhoz, hogy a turbó felújítás folyamatára minél később kerüljön sor.

Megéri-e a turbó felújítás?

Amikor meghibásodik az alkatrész, akkor az autótulajdonosok első kérdése, hogy érdemes-e javíttatni vagy inkább újat kell vásárolni. A válasz több tényezőtől függ, beleértve a jármű korát, a sérülés mértékét és a használati intenzitást. A turbó felújítás mellett szól az a tény, hogy általában 50-60%-kal olcsóbb, mint egy új egység vásárlása.

Környezetbarát megoldásnak számít, hiszen kevesebb hulladék keletkezik és az alapanyag felhasználás is minimális. További előnye, hogy rendkívül gyors. A legtöbb cég 1-2 munkanapon belül vállalja a teljes munkát. A műhelyek garanciát biztosítanak, így a tulajdonosoknak nem kell tartani az esetleges újbóli meghibásodás költségeitől. A turbó felújítás akkor kizárható opció, ha az egység burkolata vagy lapátkereke komoly mechanikai sérülést szenvedett.

Akkor is érdemes új alkatrész mellett dönteni, ha a tulajdonos hosszú utakat tervez és nem szeretne kompromisszumokat kötni. Fontos kiemelni, hogy a piacon sok gyenge minőségi utánzat van jelen, amik bár olcsóbbak, de kevésbé megbízhatók. Ha új egység mellett voksol, akkor érdemes megbízható márkát választani, ami dokumentáltan tesztelt. Abban az esetben, ha túl drágának találja, akkor még mindig ott van a turbó felújítás lehetősége.

Exit mobile version